Ubuntu’nun antivirüs var mı
Ubuntu belgeleri
Yeni başlayanlar için, burada iki konu arasında en çok derecelendirilen cevaplarda bir karışıklık var gibi görünüyor:
Ubuntu’nun antivirüs var mı
Reddit ve ortakları size daha iyi bir deneyim sağlamak için çerezleri ve benzer teknolojileri kullanır.
Tüm çerezleri kabul ederek, hizmetlerimizi ve sitemizi sunmak ve sürdürmek, Reddit’in kalitesini iyileştirmek, Reddit içeriğini ve reklamcılığı kişiselleştirmek ve reklamların etkinliğini ölçmek için çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.
Reddit, gerekli olmayan çerezleri reddederek, platformumuzun uygun işlevselliğini sağlamak için belirli çerezleri kullanabilir.
Daha fazla bilgi için lütfen çerez bildirimize ve Gizlilik Politikamıza bakın .
Reddit uygulamasını alın
Uygulamayı şimdi indirmek için bu QR kodunu tarayın
Veya uygulama mağazalarında kontrol edin
Reddit’teki Ubuntu topluluğu
Çevrimiçi üyeler
Kudo-Holmes tarafından
Anti-virüs yazılımına ihtiyacım var mı?
Windows veya Mac OS’ye alışkınsanız, muhtemelen her zaman anti-virüs yazılımına sahip olmaya alışkınsınız. Anti-virüs yazılımı arka planda çalışır, sürekli olarak bilgisayarınıza yol açabilecek ve sorunlara neden olabilecek bilgisayar virüslerini kontrol eder.
Linux için anti-virüs yazılımı var, ancak muhtemelen yok’kullanmanız gerek. Linux’u etkileyen virüsler hala çok nadirdir. Bazıları bunun Linux’un diğer işletim sistemleri kadar yaygın olarak kullanılmamasıdır, bu yüzden kimse bunun için virüs yazmaz. Diğerleri Linux’un özünde daha güvenli olduğunu ve virüslerin kullanabileceği güvenlik sorunlarının çok hızlı bir şekilde sabitlendiğini iddia ediyor.
Sebep ne olursa olsun, Linux virüsleri o kadar nadir ki’şu anda onlar için gerçekten endişelenmen gerekiyor.
Ekstra güvenli olmak istiyorsanız veya kendiniz ve Windows ve Mac OS kullanan kişiler arasında geçirdiğiniz dosyalarda virüsleri kontrol etmek istiyorsanız, yine de anti-virüs yazılımı yükleyebilirsiniz. Yazılım yükleyicisini kontrol edin veya çevrimiçi arayın; Bir dizi uygulama mevcuttur.
Antivirüs yazılımının yüklenmesi gerekiyor mu? [kapalı]
Bu soruyu geliştirmek istiyorum? Soruyu, yalnızca bu yayını düzenleyerek bir soruna odaklanacak şekilde güncelleyin.
7 yıl önce kapalı.
- Virüsler Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
- Koruma stratejileri Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
- Sistemime bir virüs tarayıcı paketi kurulmalı mı? Eğer öyleyse, hangisi daha iyi bir seçenek olur?
11K 8 8 Altın Rozetler 50 50 Gümüş Rozetler 76 76 Bronz Rozetler
30 Ekim 2010’da 4:21 sordu
3.611 6 6 Altın Rozet 21 21 Gümüş Rozet 22 22 Bronz Rozetler
Çok fazla virüs değil, Linux için tehlikeli olan kökler. Sadece kök erişimine dikkat edin, sudo ve su komutları.
23 Şubat 2011, 23:59
Ubuntu sistemimde virüs korkum yok. Tek gerçek tehditim: genellikle kırılana kadar düzeltirim.
15 Nis 2011, 13:56
Ubuntu için mevcut bir anti-virüs listesine ihtiyacınız varsa, bu incelemeye bakın.Com/Blogging-Tips/9-Anti-Viruses-For-Linux-kullanıcılar
5 Eylül 2012, 9:54
Bir anti-virüs listesi için bu incelemeye bakın.Com/Blogging-Tips/9-Anti-Viruses-For-Linux-kullanıcılar
5 Eylül 2012, 9:54
Ayrıca bkz. Bilgi Güvenliği: Ubuntu için bir antivirüs almalı mıyım?
15 Tem 2014, 10:44
24 Cevaplar 24
Çoğu tüm platform için virüsler var (ilk solucan dec vax içindi), pencerelerde daha yaygındırlar. Farklı platformlar diğerlerinden daha güvenlidir, ancak bir virüs genellikle çoğu platformda genellikle yeterince iyi olan kullanıcı düzeyinde güvenliği kazanabilir. Yamalı tutarsanız ve gerçekten dikkatliyseniz, virüs tarayıcısı olmadan pencereleri gerçekten çalıştırabilirsiniz.
Farklılıklar Virüsler için Windows’tan Linux’a: Linux’ta virüsün kök (veya sistem) seviyesi erişimi daha zordur. Ancak muhtemelen adres defterinize veya Firefox’ta kaydedilmiş şifrelere erişebilir (kullanıcı seviyesi erişimi).
Strateji: Gerçekten dikkatliyseniz ve ne yaptığınızı biliyorsanız, tarayıcı olmadan kurtulabilirsiniz. İyi bir strateji, tarayıcınızın yalnızca indirmelerini taramaktır veya bir USB sürücüsüne veya diskette başka bir bilgisayardan bir dosya getiriyorsanız (bir tane olduğu varsayılarak). İsterseniz, normal tam sistem taramaları da yapabilirsiniz. Her şey ne kadar paranoyak olduğun ve bir virüs alma olasılığınızla ilgilidir.
Senin için dizüstü bilgisayar Yalnızca tarayıcı taraması indirmelerini ve başka bir bilgisayardan dosyaları brending yapmayı öneririm. Tam sistem taramalarına sahip olmak pil tahliyesi olabilir.
Bir virüs tarayıcının çok önemli bir unsuru Yeni imzalarla güncellendi, Bu yüzden en iyi imza güncelleme frekansına sahip paketi seçin.
Sorular:
- Virüsler Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
Farklı platformlar, virüslerin kullanabileceği farklı güvenlik açıklarına sahiptir. Windows daha yaygın olarak virüsler tarafından hedeflenirken, Linux daha güvenlidir ve daha az virüs vardır. - Koruma stratejileri Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
Linux virüslere daha az eğilimli olduğundan koruma stratejileri farklılık gösterir. Linux kullanıcıları daha temkinli olabilir ve yerleşik güvenlik önlemlerine güvenebilirken, Windows kullanıcılarının antivirüs yazılımını daha sık kullanması gerekebilir. - Sistemime bir virüs tarayıcı paketi kurulmalı mı? Eğer öyleyse, hangisi daha iyi bir seçenek olur?
Bir Linux sistemine bir virüs tarayıcı paketi kurmak gerekli değildir, ancak ekstra bir koruma katmanı istiyorsanız veya Windows kullanıcıları için dosyaları taramak gerekiyorsa, birkaç seçenek mevcuttur. En iyi seçenek, düzenli imza güncellemeleri olan ve özel ihtiyaçlarınıza uyan bir seçenek olacaktır.
Ubuntu belgeleri
Yeni başlayanlar için, burada iki konu arasında en çok derecelendirilen cevaplarda bir karışıklık var gibi görünüyor:
Ubuntu’nun antivirüs var mı
Reddit ve ortakları size daha iyi bir deneyim sağlamak için çerezleri ve benzer teknolojileri kullanır.
Tüm çerezleri kabul ederek, hizmetlerimizi ve sitemizi sunmak ve sürdürmek, Reddit’in kalitesini iyileştirmek, Reddit içeriğini ve reklamcılığı kişiselleştirmek ve reklamların etkinliğini ölçmek için çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.
Reddit, gerekli olmayan çerezleri reddederek, platformumuzun uygun işlevselliğini sağlamak için belirli çerezleri kullanabilir.
Daha fazla bilgi için lütfen çerez bildirimize ve Gizlilik Politikamıza bakın .
Reddit uygulamasını alın
Uygulamayı şimdi indirmek için bu QR kodunu tarayın
Veya uygulama mağazalarında kontrol edin
Reddit’teki Ubuntu topluluğu
Çevrimiçi üyeler
Kudo-Holmes tarafından
Ubuntu’um için bir anti-virüse ihtiyacım var mı?
Bunun çılgın bir soru gibi geldiğini biliyorum ama evet demek istediğim, ubuntu’um için antivirüse ihtiyacım var mı. I started using Ubuntu as my main OS after I was using windows my whole life, and to be honest, I’m feeling insecure, I feel like I’m walking naked and unarmed, when I was using windows I used to used anti virus so it gave me some security, I even had an experience how to deal with viruses on windows in case I get a virus, but here in Linux in general, if I get a virus I literally will not get how to deal with it at all, I read many articles saying that there’s no viruses for linux, and if there are, they’re so few, I know I don’t know much about the working of the viruses, but I know there’s something Called multiplatform, and it’s probably applied to the viruses too, even if it wasn’t executable, it may be as a browser extension or something like that, keylogger or something. Yani evet, orijinal soruya geri dönersek, ubuntu’um için antivirüse ihtiyacım var mı? ve bu işletim sistemindeki kendimi ve verilerimi nasıl koruyacağım?
Anti-virüs yazılımına ihtiyacım var mı?
Windows veya Mac OS’ye alışkınsanız, muhtemelen her zaman anti-virüs yazılımına sahip olmaya alışkınsınız. Anti-virüs yazılımı arka planda çalışır, sürekli olarak bilgisayarınıza yol açabilecek ve sorunlara neden olabilecek bilgisayar virüslerini kontrol eder.
Linux için anti-virüs yazılımı var, ancak muhtemelen yok’kullanmanız gerek. Linux’u etkileyen virüsler hala çok nadirdir. Bazıları bunun Linux’un diğer işletim sistemleri kadar yaygın olarak kullanılmamasıdır, bu yüzden kimse bunun için virüs yazmaz. Diğerleri Linux’un özünde daha güvenli olduğunu ve virüslerin kullanabileceği güvenlik sorunlarının çok hızlı bir şekilde sabitlendiğini iddia ediyor.
Sebep ne olursa olsun, Linux virüsleri o kadar nadir ki’şu anda onlar için gerçekten endişelenmen gerekiyor.
Ekstra güvenli olmak istiyorsanız veya kendiniz ve Windows ve Mac OS kullanan kişiler arasında geçirdiğiniz dosyalarda virüsleri kontrol etmek istiyorsanız, yine de anti-virüs yazılımı yükleyebilirsiniz. Yazılım yükleyicisini kontrol edin veya çevrimiçi arayın; Bir dizi uygulama mevcuttur.
Antivirüs yazılımının yüklenmesi gerekiyor mu? [kapalı]
Bu soruyu geliştirmek istiyorum? Soruyu, yalnızca bu yayını düzenleyerek bir soruna odaklanacak şekilde güncelleyin.
7 yıl önce kapalı .
- Virüsler Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
- Koruma stratejileri Linux ve Windows arasında nasıl farklılık gösterir??
- Sistemime bir virüs tarayıcı paketi kurulmalı mı? Eğer öyleyse, hangisi daha iyi bir seçenek olur?
11K 8 8 Altın Rozetler 50 50 Gümüş Rozetler 76 76 Bronz Rozetler
30 Ekim 2010’da 4:21 sordu
3.611 6 6 Altın Rozet 21 21 Gümüş Rozet 22 22 Bronz Rozetler
Çok fazla virüs değil, Linux için tehlikeli olan kökler. Sadece kök erişimine dikkat edin, sudo ve su komutları.
23 Şubat 2011, 23:59
Ubuntu sistemimde virüs korkum yok. Tek gerçek tehditim: genellikle kırılana kadar düzeltirim.
15 Nis 2011, 13:56
Ubuntu için mevcut bir anti-virüs listesine ihtiyacınız varsa, bu incelemeye bakın.Com/Blogging-Tips/9-Anti-Viruses-For-Linux-kullanıcılar
5 Eylül 2012, 9:54
Bir anti-virüs listesi için bu incelemeye bakın.Com/Blogging-Tips/9-Anti-Viruses-For-Linux-kullanıcılar
5 Eylül 2012, 9:54
Ayrıca bkz. Bilgi Güvenliği: Ubuntu için bir antivirüs almalı mıyım?
15 Tem 2014, 10:44
24 Cevaplar 24
Çoğu tüm platform için virüsler var (ilk solucan dec vax içindi), pencerelerde daha yaygındırlar. Farklı platformlar diğerlerinden daha güvenlidir, ancak bir virüs genellikle çoğu platformda genellikle yeterince iyi olan kullanıcı düzeyinde güvenliği kazanabilir. Yamalı tutarsanız ve gerçekten dikkatliyseniz, virüs tarayıcısı olmadan pencereleri gerçekten çalıştırabilirsiniz.
Farklılıklar Virüsler için Windows’tan Linux’a: Linux’ta virüsün kök (veya sistem) seviyesi erişimi daha zordur. Ancak muhtemelen adres defterinize veya Firefox’ta kaydedilmiş şifrelere erişebilir (kullanıcı seviyesi erişimi).
Strateji: Gerçekten dikkatliyseniz ve ne yaptığınızı biliyorsanız, tarayıcı olmadan kurtulabilirsiniz. İyi bir strateji, tarayıcınızın yalnızca indirmelerini taramaktır veya bir USB sürücüsüne veya diskette başka bir bilgisayardan bir dosya getiriyorsanız (bir tane olduğu varsayılarak). İsterseniz, normal tam sistem taramaları da yapabilirsiniz. Her şey ne kadar paranoyak olduğun ve bir virüs alma olasılığınızla ilgilidir.
Senin için dizüstü bilgisayar Yalnızca tarayıcı taraması indirmelerini ve başka bir bilgisayardan dosyaları brending yapmayı öneririm. Tam sistem taramalarına sahip olmak pil tahliyesi olabilir.
Bir virüs tarayıcının çok önemli bir unsuru Yeni imzalarla güncellendi, Öyleyse en iyi imza güncellemelerine sahip olan paketi seçin ve bu onu nasıl kullanmak istediğiniz için en iyi şekilde çalışır.
30 Ekim 2010’da 4:33
Jim McKeeth Jim McKeeth
1.822 1 1 Altın Rozeti 13 13 Gümüş Rozetler 9 9 Bronz Rozetler
Ve eğer kullanıcı düzeyinde güvenliğin hasar vermek için yeterli olduğunu düşünmüyorsanız: rm -rf $ home yapsaydım nasıl hissedersiniz? ?
– Roger Pate
30 Ekim 2010, 6:54
Evet, kullanıcı seviyesi erişimi genellikle gününüzü mahvetmek için yeterlidir.
30 Ekim 2010, 20:39
Bütün bu konu sadece paranoya. Virüsler, Normal Masaüstü Kullanımında Linux Sistemini Enfekte Edemez Tüm programlar, kullanıcı düzeyinde güvenlik tarafından değiştirilemeyen sistem ikili dosyalarından çalıştırılıyor. Kullanıcı-veri bir şekilde kötü niyetli bir şekilde yürütme izni kazanabilirse (ki bu kadar olası değildir, bu kadar olası değildir), en fazla verileri yok edebilir, ancak kendini kopyalayamazsa, bu yüzden virüsler için geçerli bir vektör değil-belki kişisel olarak hedeflenen saldırılar için, ancak o zaman bir anti-virüsün konusu olabileceğinizi düşünüyorsanız, muhtemelen bu anti-virüslerin konusu olabileceğinizi düşünüyorsanız, muhtemelen size yardımcı olmaz.
15 Nis 2011, 13:26
Sadece bir soru: Senkronizasyon, evin silinmesinin Dropbox dosyalarını da sileceği anlamına gelir, değil? 🙂
15 Nis 2011, 13:53
@Pitto. Dropbox dosyaları belirli bir süre boyunca alınacak olabilir (hangi hizmet için ödediğinize bağlı olarak).
22 Ağu 2011, 18:21
Hem Klamav hem de Clamtk, Clamav yazılımı için ön uçlardır. Onlar Yapmak Linux virüslerini kontrol edin, ancak Linux bilgisayarınızın enfekte dosyaları Windows makineleriyle paylaşmadığından emin olmak için en kullanışlıdır. Linux için virüs tarayıcılarının çoğu aslında sunucular içindir ve e -posta veya yüklenen dosyaları gönderildiği gibi taramak içindir.
Wikipedia, riskler hakkında bilgi vermeye yardımcı olacak Linux kötü amaçlı yazılım listesine sahiptir: Linux Kötü Yazılım – Wikipedia, Ücretsiz Ansiklopedi. 30 virüs ve diğer çeşitli olası tehditleri listeliyorlar.
26.4K 21 21 Altın Rozetler 113 113 Gümüş Rozetler 177 177 Bronz Rozetler
2 Kasım 2010’da 18:12
Imainaryrobots Imagaryrobots
9.038 4 4 Altın Rozet 33 33 Gümüş Rozet 38 38 Bronz Rozetler
Kesinlikle. Hem masaüstü bilgisayarlar hem de sunucular, hem de bir antivirüs ihtiyacı olan birkaç bilgisayar, sadece Windows bilgisayarlarının incinme ihtimallerini azaltmak için yönlendirdikleri e -postaları (veya depoladıkları dosyaları) temizlemek için buna ihtiyaç duyduğunu gördüm.
27 Nis 2011 at 6:10
Vahşi doğada Linux virüsleri hakkında istatistikleri takip ederseniz, bunları genellikle 0-49 enfeksiyon kategorisinde bulacaksınız. 🙂 0-2 Siteler Enfekte. Sunucularda kötü amaçlı yazılım bulursunuz, ancak masaüstünde.
17 Şub 2012, 17:06
Bir virüse ihtiyacınız olmayabilir tarayıcı ancak sisteminizi güncel ve güvenli tutmanız gerektiğinden emin olabilirsiniz (iyi şifreler ve sistem uygulamaları – izinler vb.)
Kişisel anekdot: Bir Debian sunucum vardı, 400 günlük bir çalışma süresi vardı ve çekirdeği güncellemek için yeniden başlatmadan önce 500’e ulaşmak istedim, aptal davranıyordum ve bir Linux sistemi olmaya çok kendini beğenmiştim . Bir araştırma grubuna hizmet eden bir sunucu olduğundan, tüm iş arkadaşlarıma bir SSH hesabı verdim. Bazı hackerların kullanıcılarımdan biri tarafından kötü bir şifreden yararlandığı ve işe yarayan bir tane bulmadan önce 5 veya 6 istismardan geçen otomatik komut dosyasına yüklediği ortaya çıkıyor (yamalı bir istismar, çekirdeği güncelleseydim). Sunucuyu köklendirdi ve bir bot kurmaya devam etti (benden önce hack yakaladığı kampüs, şüpheli IRC trafiğini fark ettiler ve benimle iletişime geçtiler).
Komik hikaye, aynı komut dosyalarını, sistemi yakalamadan önce bazı ham verileri yedeklemek için makinenin kontrolünü geri almak için kullandım mı?.
Uzun lafın kısası, sisteminizi güncel tutun, şifrelerinizi güvende tutun, iyi idari uygulamaları koruyun. Ve kelimenin tam anlamıyla gidip sudo rm -rf /* yapmazsanız, çevrimiçi biri size söylediği için, Linux bilgisayarınızla herhangi bir sorun yaşamanız pek olası değildir.
30 Ekim 2010’da 10:22
3.792 3 3 Altın Rozet 23 23 Gümüş Rozetler 31 31 Bronz Rozetler
O zamandan beri gerekli değil (popüler yalanların aksine), linux dır-dir Oldukça güvenli ve bir virüs almanız pek olası değil Linux için. Şarap çalıştırırken bir Windows virüsü alabileceğiniz veya uzak bir kullanıcı tarafından saldırıya uğrayabileceğiniz riskiniz daha yüksektir (masaüstünde nadir bir olay).
Benim önerim: GUFW’yi Yazılım Merkezi’nden yükleyin, isterseniz bazı isteğe bağlı kurallarla birlikte güvenlik duvarınızı etkinleştirin ve isteğe bağlı olarak Clamav’ı da yükleyin (Taze Plam ile birlikte).
Genel olarak, en iyi savunmanız, bilgi ile silahlandırılmalıdır. Bunu yapmanın iyi bir yolu, LifeRea gibi bir yem okuyucusu almak ve OMGUNTU gibi popüler Linux sitelerini veya / gibi siteleri takip etmektir. (Slashdot) Linux güvenliği ile ilgili haberler için. Güvenmediğiniz insanlardan yazılım çalıştırmayın (yani, gölgeli PPA’lara dikkat edin, mümkün olduğunca standart depolarda olan yazılımı kullanın ve Linux sisteminize bulaşmadığında biraz komik olsa bile, web sitelerinde garip eklentiler çalıştırmayın = P)
Umarım sorunuzu cevaplar =)
Düzenleme: Virüsler, hepsinin kendilerini yaymak veya bir şeye erişmek için bir güvenlik açığı veya kullanıcının cehaletini kullanmaya çalıştıkları için her sistemde aynıdır. Linux’ta farklı değil, ama Linux daha güvenli, çok daha güvenli. Gördüğünüz antivirüs yazılımı aslında Windows kullanıcılarını korumak için oradadır; Örneğin, bir arkadaş size enfekte bir dosya gönderirse, kendinizi etkilemeden bir Windows kullanıcısına aktarabilirsiniz.
27.7K 10 10 Altın Rozetler 76 76 Gümüş Rozetler 100 100 Bronz Rozetler
30 Ekim 2010’da 4:36
Rolandixor rolandixor
51.2K 31 31 Altın Rozetler 160 160 Gümüş Rozetler 256 256 Bronz Rozetler
Java istismarları, Linux’un etkilenmesi ile daha yaygın hale geliyor. Flash, Linux’u da etkileyen son güvenlik açıklarına sahip buggy bir yığındır. Sanırım flash yüklü olmayan tek ubuntu kullanıcısıyım.
30 Ekim 2010, 5:37
hala en yaygın kullanıcıları riske atmıyor veya antivirüs yazılımı gerektirmiyor. Aslında bu güvenlik açıkları Linux’ta hızlı bir yere ulaşmıyor.
30 Ekim 2010, 5:40
Sen var olan Linux için bir virüs alma olasılığı düşük. Ama Linux oldukça güvenli olduğu için değil. Linux dır-dir Oldukça güvenli, ancak bu yolları bulmanın zor olduğu anlamına gelmez. 5 adımda bir Linux virüsünün nasıl yazılacağını ilk okuduğumda oldukça etkilendim. Virüs karşıtı yazılımlara ihtiyacımız olduğunu söylemek istemiyorum. Çoğu virüsün Linux’u (herhangi bir nedenle) hedeflemediği için şanslıyız ve ortalama Linux kullanıcılarının DO ve DEĞİLLER hakkında daha fazla bilgiye sahip olduğu için.
17 Ocak 2012, 22:54
@lumbric: iç çekiş. Bu birçok kez geçti. BTW, bağlantıya bir göz attım ve bunun cevabımı nasıl reddeddiğini veya bir downvote gerektirdiğini görmüyorum. Ayrıca, sadece şanslı değiliz – Linux web sunucularında yaygın olarak kullanılır ve inan bana, oldukça sık saldırı deneniyorlar. Ayrıca, 90’ların ve 2K’nın başlarında ortalama Linux kullanıcısının DO ve DEĞİŞTİRİLER hakkında daha fazla bilgiye sahip olduğu doğru olsa da, bu artık doğru değil – ve yine de virüslerde bir artış görmüyoruz.
18 Ocak 2012, 0:48
@Lumbric: Apparmor ve Selinux gibi şeyleri unutmayın ve daha fazlası.
18 Ocak 2012, 0:52
HAYIR, Bir antivirüse ihtiyacın yok (AV) Ubuntu’da güvende tutmak için.
Diğer “iyi hijyen” önlemleri kullanmanız gerekir, ancak burada yayınlanan bazı yanıltıcı cevapların ve yorumların aksine, anti-virüs bunlar arasında değil.
Yeni başlayanlar için, burada iki konu arasında en çok derecelendirilen cevaplarda bir karışıklık var gibi görünüyor:
Bu ikisi aynı değil. Kesinlikle Linux’ta çalışabilen ‘virüsler’ var, ancak onları çalıştırabilmek için kötü niyetli bir kullanıcının alması gerekiyor Yerel ayrıcalığa sahip biri onları aktif olarak kurmak için. Bu, sistemin sahibinin kötü amaçlı kullanıcıya güvenmesini, yazılımı indirmesini ve yüklemek için bir şifre ile Sudo’yu kullanmasını gerektirir (veya normal kullanıcı seviyesi hasarına neden olmak için normal bir kullanıcı olarak çalıştırır). Üstesinden gelmek için önemsiz bir engel değil.
Diğer bazı sistemlerden farklı olarak, Ubuntu sistemlerini güvenlik düzeltmesinde güncel tutan (yapılması çok kolay) normal bir kullanıcı, normalde bir şeyi kazara yükleyemez (e.G. bir ek açarak veya bir şeyi tıklayarak). İstisna bilinmeyen sıfır gün güvenlik açıklarıdır, ancak bunlar için AV olacak tamamen etkisiz Neyse. Bir Ubuntu kullanıcısı varsayılan olarak yönetici ayrıcalıklarıyla çalışmaz ve Uzak kök girişleri devre dışı.
Buna ek olarak, Ubuntu şunlarla birlikte gelir:
- Rastgele adres yüklemesi (en çok düşme denemesini engelleyen)
- Uygulama Kısıtlamaları/Engeller Apparmer aracılığıyla Firefox gibi bir uygulama yalnızca çok kısıtlı bir dosya ve eylem alt kümesine erişebilir (bkz./Etc/Apparmor.D/USR.çöp Kutusu.Firefox)
- Çok kısıtlayıcı olacak şekilde kurulabilen yerleşik güvenlik duvarı (iptables)
Güvenli olmak için, şu şekilde temel güvenlik kurallarına uymanız gerekir:
- Yazılımınızı güncel tutun
- Yalnızca resmi depolardan (veya kendiniz yazdığınız yazılımlardan veya kaynak kodunu denetleyebilir) yazılımı çalıştırın
- Kurulumlar için yalnızca standart paket-yöneticinizi kullanın. Özellikle, Apt-Get kaynağını kullanarak kaynak koduna bakarak denetleyemeyeceğiniz rastgele kaynaklardan tescilli ikili şeyleri yüklemeyin).
- Evde bir güvenlik duvarı var ve gereksiz hizmetleri çalıştırmayın
- Olağandışı etkinliği tespit etmek için düzenli olarak biraz günlük taraması yapın – LogCheck’i öneririm
- Başka bir savunma çevre katmanı için yerel iptables tabanlı bir güvenlik duvarı ekleyin
- Şifrelerinizi uzun ve güvenli tutun (iyi bir şifre yöneticisi önerilir). Kullanmak İki faktörlü kimlik doğrulama mümkün olan her yerde.
- Şifrelenmiş oturumları kullanın (SSH ve SCP’yi kullanın, FTP veya Telnet değil)
- Kap kullanın (e.G. Docker veya Systemd -Nspawn Images) – Sistemin geri kalanından, en arabuluculuk/savunmasız yazılımdan bile yazılımı tek başına çalıştırarak, konteynerinin dışında hasara neden olamaz. Konteyner teknolojisi temelde tehlikeye atılan yazılım için oyun-over anlamına gelir.
Bu mantıklı yönergeleri izlerseniz, opensource olmayan bir ‘antivirüs’ yükleyerek olduğunuzdan çok daha güvenli olursunuz (bu yazılıma nasıl güvenebilirsiniz??) ve yanlış ve son derece aldatılmış bir güvenlik duygusuna düşmek.
Tabii ki, kötü niyetli bir kullanıcı sizden badSuff’ı indirmenizi isterse.Bir yerden deb ve bir terminal penceresi açıp yazarak yükleyin:
sudo dpkg -i badstuff.çiğneme
Ve yükümlüyorsunuz, tüm bahisler kapalı ve enfekte olmak için sadece kendiniz var. Bir antivirüsün sizi bu durumda kurtarması pek olası değildir. Bu özel kötüstuff olmadıkça.Deb, sonlu siyah listelenen imzalar arasındadır.
Diğerlerinin bahsettiği gibi Clamav “Linux için” diğer (Linux olmayan) sistemlere tarama sunucusu olarak tasarlanmıştır.
Buradaki bazı cevaplar ve yorumlar aşağıdaki sıralı olmayan iddiayı yapar: “Kullanıcı düzeyinde hasar çok zararlı olabileceğinden (e.G. $ evi ve altındaki her şeyi kaldırma), sudo erişim önemsizdir. Yine de AV’ye ihtiyacın var.”
Bu kırmızı-çekirdek mantıksal bir yanılgıdır. Virüs ile veya virüs olmadan yine de $ evini kasıtlı olarak (veya yanlışlıkla) kaldırabilirsiniz. Kritik soru yine: Güvenilmeyen kaynaklardan rastgele kod çalıştırıyor musunuz ya da değil. Eğer yaparsanız, AV (veya başka bir önlem) sizi sisteminize isteyerek zarar vererek kendinizden kurtaramaz.
Ubuntu’da, tüm sistem ve yazılım deposu ekosistemi, rastgele kodun rastgele kaynaklardan çalıştırılmasını önlemek için tasarlanmıştır, böylece “ubuntu’yu virüslerden korumak” için bir AV kurmak zaman ve kaynak kaybıdır.
Buradaki bazı cevaplar, Linux’a ticari, açık olmayan bir kaynak, AV yazılımı yüklemeyi öneriyor. Bunu yapma. AV yazılımı yüksek ayrıcalıklarla çalışır, genellikle sistem-arama semantiğini değiştirir (e.G. İndirilen bir dosyayı taramak ve muhtemelen başarısız) ve çok önemli (bellek, CPU, disk, ağ) kaynakları tüketir. Böyle bir yazılım denetlenemez, bu nedenle güvenmek imkansızdır. Bu yazılımı aksi takdirde oldukça güvenli Linux sisteminize yüklemek, sisteminizin saldırısının yüzeyini önemli ölçüde artıracak ve çok daha az güvenli.
Referanslar:
- İmza bazlı antivirüs veya kötü amaçlı yazılım önleyici?
- Hangi otomatik izinsiz giriş bildirimi/algılama kurulumu ev masaüstü kullanımı için iyidir?
- OS-X ve Linux’a (Quora) kıyasla pencereler için virüs yazmak daha mı kolay?
- Google: Symantec antivirüs kusurları “aldığı kadar kötü”
- Iptables Ayarlama – Ubuntu Sorusunu Sor
- Arch Wiki’de Systemd-Nspawn